ژله هندوانه

مطبخ خانومی

ژله هندوانه

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

ژله هندوانه

موادلازم:

ژله قرمز            یک بسته و نصف بسته

ژله سبز            نصف بسته

ژله آلوئه ورا            نصف بسته

بستنی وانیلی            3/4 لیوان

شکلات چیپسی            1ق س

نکته:

من برای ژله قرمز از ژله آلبالو استفاده کردم.ژله های توت فرنگی وانار هم مناسبن.

برای رنگ سبز هم من از ژله طالبی استفاده کردم.ژله کیوی هم خوبه.

برای پر رنگتر شدن رنگ ژله می تونین ازرنگهای قطره ای مجاز خوراکی استفاده کنین.

دقت کنین بستنی حتما باید ذوب شده باشه و وقتی می خواین بستنی رو اضافه کنین محلول ژله تون حتما باید سرد شده باشه یا حداقل ولرم روبه سرد باشه وگرنه بستنی بریده بریده می شه.

طرز تهیه:

برای تهیه این ژله به قالب ناودونی نیاز دازیم.قالبهای ناودونی در دوطرح پلاستیکی و فلزی وجود دارن.قبل از شروع هرکاری قالب پلاستیکیمون رو با روغن مایع چرب می کنیم.قالب فلزی نیاز به چرب کردن نداره.

قانون برای هر بسته ژله اینه که پودر ژله رو با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و وقتی محلول شفافی به دست اومدنصف لیوان آب سرد توش می ریزیم.

ما نصف بسته ژله سبز و نصف بسته ژله آلوئه ورا  و نصف بسته هم ژله قرمز داریم.خوب حالا که ما پودر ژله رو نصف کردیم پس در هر ظرفی باید نصف لیوان آب جوش بریزیم وقتی ژله حل شد  و محلول شفافی به دست اومد1/4 لیوان بستنی آب شده می ریزیم یعنی ما آب سرد رو حذف کردیم وبه جاش بستنی آب شده اضافه کردیم.

یک  بسته ژله قرمز رنگ رو با 1لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و روی بخار کتری یا سماور ویا داخل مایکروویو  می ذاریم تا شفاف بشه بعدنصف لیوان آب سرد بهش اضافه می کنیم و کنار می ذاریم تا خنک بشه.بعد از خنک شدن داخل یخچال می ذاریم تا مثل سفیده تخم مرغ لخته بشه .به این حالت که رسید شکلات چیپسی رو بهش اضافه می کنیم و به هم می زنیم.بعد داخل قالب می ریزیم و قالب رو داخل یخچال می ذاریم تا نیم بند بشه.

بعد یک لایه نازک ژله بستنی قرمز رو روی ژله قبلی می ریزیم و دوباره داخل یخچال می ذاریم تا نیم بند بشه.به این ترتیب ژله مون طبیعی تر به نظر می رسه.

حالا نوبت ژله بستنی آلوئه وراست که روی لایه قبلی می ریزیم و دوباره قالب رو داخل یخچال می ذاریم و بعد از اینکه نیم بند شد ژله بستنی سبز رنگ رو روی ژله بستنی آلوئه ورا می ریزیم و دوباره داخل یخچال می ذاریم تا کاملا سفت بشه بعد در ظرف مورد نظرمون بر می گردونیم.

برای برگردوندن ژله اول با نوک چاقو لبه های ژله رو از قالب جدا می کنیم بعد ظرف ژله رو چند ثانیه در آب گرم قرار می دیم و ظرف مورد نظرمون رو روی قالب قرار می دیم و ژله رو برمی گردونیم .

ظرفی که می خوایم ژله رو توش برگردونیم رو هم از قبل با آب مرطوبش می کنیم تا بعد از برگردوندن ژله بتونیم ژله رو توی ظرف جا به جا کنیم.

بعد ژله رو به شکل قاچهای هندونه می بریم.

اینم قالب ژله ناودونی که استفاده کردم.



موضوعات مرتبط: دسرها ، یلدا ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396برچسب:دسرها,یلدا, | 12:57 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.